RPO Dolnośląskie - Działanie 1.4 Internacjonalizacja przedsiębiorstw

Na działanie składa się kilka typów projektów:

Wsparcie przeznaczone dla:

TYP A : Tworzenie nowych modeli biznesowych MŚP:
a) stworzenie długoterminowych (kompleksowych) strategii biznesowych, mających na celu pełne wykorzystanie i maksymalizację aktywów przedsiębiorstwa w celu zwiększenia rentowności i uzyskania długoterminowej przewagi konkurencyjnej danego przedsiębiorstwa, np.:

• stworzenie lub rozwój strategii działań międzynarodowych (np. dobór optymalnych sposobów komunikacji w danym kraju zagranicznym; dobór odpowiednich sposobów promocji w danym kraju zagranicznym);

• dostosowanie produktu/usługi do wymogów zagranicznych rynków (w tym pomoc prawna, pomoc zagranicznych i krajowych doradców, specjalistów, grafików, agencji reklamowych);

• otwieranie nowych kanałów biznesowych, rozbudowa łańcucha dostaw, dywersyfikacja geograficzna i sektorowa;

• działania w zakresie nawiązania kontaktów gospodarczych oraz tworzenia lub wzmacniania powiązań sieciowych i kooperacyjnych pomiędzy przedsiębiorstwami;

b) tworzenie Planów rozwoju eksportu – krótkoterminowych – przy wykorzystaniu możliwych do wyboru działań proeksportowych, okres wdrożenia Planu rozwoju eksportu nie może przekroczyć 24 miesięcy                                                                                                     

TYP B : Zwiększenie międzynarodowej ekspansji MŚP poprzez wdrożenie nowych modeli biznesowych

TYP C
: Wsparcie MŚP w zakresie ekspansji na rynki zewnętrzne: wizyty studyjne i misje zagraniczne;
- udział w krajowych i międzynarodowych targach i wystawach branżowych; - udział w innych ważnych dla wybranej branży wydarzeniach o charakterze międzynarodowym; - organizacja zbiorowych wystaw na terenie działalności przedsiębiorstwa

TYP D
: Promocja oferty gospodarczej regionu na rynkach krajowych i międzynarodowych: promocję dolnośląskich przedsiębiorstw na rynkach krajowych i międzynarodowych oraz oferty gospodarczej region

Nabór projektów w schemacie B c (to jest na wdrożenie istniejącego planu/strategii eksportowej) odbędzie się od 30 stycznia do 23 lutego 2017 z budżetem około 12,4 mln PLN.

Nabór projektów w schemacie A (dla firm, które chcą dopiero uzyskać dofinansowanie do powstania planu eksportu a w kolejnym roku złożą wniosek o jego wdrożenie) odbędzie się w marcu 2017 z budżetem około 2,3 mln PLN

Zachęcamy do pobrania pliku Executive Summary z informacjami o dotacji:


Send Comments mail@yourwebsite.comThursday, March 10, 2016

Read more